Aici sunt descrise proiecte desfăşurate sau aflate în curs de desfăşurare la Liceul Waldorf Iaşi.

Proiectului "ROSE"privind Învățământul Secundar

 


Foto Iunie 2011, practica forestiera clasa a X-a
https://picasaweb.google.com/112512822991042283356/PracticaForestiera2011

 

Foto Iunie 2011, turneul Cluj-Napoca –Timişoara
https://picasaweb.google.com/112512822991042283356/HarapAlbClujTimisoara2011

 

În perioada 13 – 18 iunie 2011 s-a desfăşurat la Vatra Moldoviţei, jud. Suceava, practica forestieră a clasei a IX-a şi practica topografică a clasei a X-a, coordonate de prof. Liliana Anton şi de Michael Buchholzer.

Pe parcursul întregii practici forestiere, elevii clasei a IX-a au fost însoţiţi şi de ingineri, de tehnicieni silvici sau de pădurari, care colaborează cu Colegiul Silvic „Bucovina”, liceu partener începând din acest an cu Liceul Waldorf din Iaşi. Elevii clasei a IX-a au învăţat să construiască hrănitori pentru animalele sălbatice, au observat cum se realizează exploatarea forestieră, au vizitat Colegiul Silvic „Bucovina” din Câmpulung Moldovenesc, herghelia de cai huţuli de la de la Lucina, pepinierele şi stânile de pe Valea Secrieşului.

Realizarea practicilor a fost susţinută de Asociaţia Waldorf Iaşi şi de fam. Onofrei, care a procurat materialele necesare practicii topografice.



În oglinda istoriei

Interval de desfăşurare: martie 2010 – iunie 2012 

 Acest proiect este unul educativ şi îşi propune să realizeze o colaborare între mai multe şcoli, din judeţe diferite: Braşov, Harghita, Botoşani şi Iaşi. Scopul colaborării este transmiterea şi schimbul de informaţii istorice, folclorice şi culturale.
De asemenea, îşi propune să formeze elevii de gimnaziu în spiritul aprecierii trecutului istoric şi să valorifice modelele exemplare propuse de acesta. Cunoscând istoria, putem să învăţăm din lecţiile înaintaşilor noştri, preţuind pacea şi demnitatea naţională, fără să folosim fraze bombastice.
Elevii vor primi lecţii de istorie şi etnografie, vor participa activ, ei fiind subiectul şi obiectul tuturor activităţilor.

Etapele proiectului:

1.Etapa întâi: „Sunt mândru de oraşul meu”
2.Etapa a doua: „Obiceiuri populare nepieritoare”
3.Etapa a treia: „Să ne preţuim frumuseţile!”

Până în prezent s-a desfăşurat  prima etapă. Elevii şcolii noastre au efectuat o excursie între 23-25  aprilie 2010 în localităţile Braşov şi Miercurea Ciuc unde s-au întâlnit cu elevii din şcolile implicate în proiect. Au realizat activităţi comune: concursuri pe echipe, vizite de cunoaştere a oraşului Braşov.
Anul acesta, în intervalul 6-8 mai 2011 elevii din oraşul Braşov vor veni în vizită la Iaşi unde se va desfăşura a doua etapa din proiect. Programul va cuprinde: concursuri pe echipe, vizitarea oraşului Iaşi şi a unor muzee, vizionarea unor spectacole de teatru.
A treia etapă se va desfăşura anul viitor când toţi elevii implicaţi în proiect vor participa la o tabără de creaţie. Locaţia va fi stabilită de comun acord de toate şcolile implicate în proiect.
Profesorii coordonatori din partea şcolii noastre sunt: Olimpia Popescu, profesor limba şi literatura română, Mihaela Ichim, profesor geografie, Simona Hrap, profesor istorie şi Oana-Elena Andone, limba engleză.

 

Biodiversitatea în Delta Dunării

Interval de desfăşurare: iunie 2010 – iunie 2012

 Proiectul promovează educaţia pentru protecţia mediului şi se adresează elevilor din învăţământul preuniversitar, dar şi cadrelor didactice, diriginţilor şi coordonatorilor de programe şi proiecte.             În acest proiect sunt implicaţi 40 de elevi de clase liceale de la următoarele şcoli: Liceul Waldorf Iaşi, Grup Şcolar Chimie “Radu Cernătescu” Iaşi şi Grup Şcolar „Vasile Bacalu” Mahmudia, 8 cadre didactice şi un număr de 2 parteneri: Agenţia de Protecţia Mediului Iaşi şi Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii Tulcea. Pentru desfăşurarea activităţilor din proiect s-a ales Delta Dunării, staţiunea Mahmudia.
Copiii vor fi învăţaţi să descopere adevărata frumuseţe a unui peisaj, să respecte locurile prin care trec fără a provoca distrugeri sau a lăsa resturi de ambalaje, să dea o lecţie adulţilor, părinţi sau străini, prin comportamentul lor ecologic. Ţinta este de a le trezi interesul şi sensibilitatea pentru ceea ce este frumos. Natura oferă întotdeauna posibilitatea de a corecta unele orientări greşite ale firii sau de a dezvolta ceea ce este bun, cu condiţia ca educatorul să fructifice această posibilitate.

 

Etapele proiectului:

1. ”Flora şi fauna specifică Deltei Dunării”
2. „Flora şi fauna Podişului Moldovei”

            Debutul proiectului a avut loc cu o excursie de studiu în zona Rezervaţiei Mondiale a Deltei Dunării. Elevii au cules probe de apă din Dunăre şi le-au analizat în laborator, au studiat flora din zonă, au realizat picturi şi postere, o machetă şi au vizitat Muzeul de Ştiinţe Naturale din Tulcea.
În toamna anului 2011 elevii din Mahmudia vor vizita oraşul nostru pentru a realiza activităţile prevăzute în proiect.
Profesorii coordonatori din partea şcolii noastre sunt: Mihaela Ichim, profesor geografie, Oana-Elena Andone, profesor limba engleză, Simona Hrap, profesor istorie, Olimpia Popescu, profesor limba şi literatura română, Liliana Anton, profesor chimie-fizică.

Proiectul în parteneriat cu scoţienii
Şcoala Waldorf din Edinburgh-Liceul Waldorf Iaşi

 

Interval de desfăşurare aprilie 2006 – august 2006, prima etapă şi august 2007, a doua etapă.

 A cuprins două etape:

Prima etapă a purtat denumirea de: „Toghether”

            În primăvara anului 2006 un grup de elevi scoţieni au făcut deplasarea în şcoala noastră însoţiţi de 3 cadre didactice. Activităţile desfăşurate au constat în lucru la terenul şcolii noi iar în final au beneficiat de o seară românească, unde elevii şcolii noastre au pregatit bucate tradiţionale şi au dansat pe muzică populară autentic românescă. Elevii scoţieni au învăţat dansuri populare şi au fost foarte încântaţi.
Î
n vara anului 2006 un grup de elevi din şcoala noastră, însoţiţi de d-le profesor Oana-Elena Andone, Mihaela Ichim şi Verginia Petrovici au făcut deplasarea în capitala Scoţiei-Edinburgh. Elevii noştri au fost cazaţi în familii scoţiene. Au avut astfel ocazia să cunoască modul de viaţă şi tradiţiile acestora.
Activităţile desfăşurate au constat în realizarea în curtea şcolii lor a unui cuptor pentru făcut pizza.

De asemenea am beneficiat de numeroase vizite la muzee, castele şi o întâlnire chiar cu primarul oraşului Edinburgh.

A doua etapă a purtat denumirea: „Diferiţi, dar totuşi împreună”

            În vara anului 2008, luna august au sosit în ţara noastră un grup de elevi scoţieni împreună cu 2 profesori care au realizat activităţi în şcoală şi la terenul şcolii noi. Tot în acea perioadă am efectuat o excursie la Bran, vizitând şi oraşele Braşov, Sinaia şi toate obiectivele turistice din aceste oraşe. Elevii scoţieni au fost foarte încântaţi de obiectivele vizitate.